Cari

2011/11/21

Dr Bombay Mengubah Perjalanan Aku


Korang kenal ini sapa?

Nama nya Jonny Jakobsen..
Atau lebih dikenali sebagai Dr Bombay..

Masa aku sekolah rendah dulu abah aku
ada beli kaset(not ipod/mp3) Dr Bombay ni..

aku ngan adik aku Angah pn suka nyanyi dalam kete sementara
dalam perjalanan ke sekolah yg xsampai 10minit pn.
Siap hafal kot lagu nye walau pun nyanyi
"laguta ayammata si draiber mai ai"

Ape pn ta bleyh la.

So,ni lagu nya..kalau korang nk dengar pndai2 la cari sendiri
kat youtube etc.
aku bagi satu lagu je..






Terus Terang,lagu ni ingatkan aku zaman kecik2 dulu..haha

2011/11/19

NORWICH v ARSENAL



Norwich Norwich City 1 vs 2 Arsenal ARSENAL

17′ Steve Morison


Carrow Road — Norwich, Norfolk
Referee:‬ P. Dowd‎
Attendance:‬ 26801‎





Arsenal Lineup
Szczesny
Djourou, Koscielny, Vermaelen, Santos
Song, Ramsey, Arteta
Walcott, Van Persie, Gervinho


Norwich Lineup
Ruddy
Naughton, Martin, Barnett, Tierney
Fox, Johnson
Bennett, Hoolahan, Pilkington
Morison


Man Of The Match
Robin Van Persie


EPL: Robin van Persie, Arsenal v Sunderland

MALAYSIA vs MYANMAR





Syz asyik cerita pasal ARSENAL FC je?

Meh sini ni Keputusan MALAYSIA lawan MYANMAR tadi..

MALAYSIA 1 VS 0 MYANMAR

Gol Oleh : Ahmad Fakri pada minit ke 85




TAHNIAH MALAYSIA




9 Thing You Need To Know:Arsenal vs Norwich




  • Robin van Persie is the Barclays Premier League’s top goal scorer after a remarkable run of 10 goals in his last five league games.
  • Van Persie has also had more shots at goal than any other player, with 46 efforts at goal and 65% on target
  • Robin van Persie moved up another place in the EA SPORTS Player Performance Index last week and is now ranked in second after Wayne Rooney. He has had a hand in more of his team’s goals than any other players, bing involved in 14 including goals and assists
  • Mikel Arteta has completed more passes in his opponents half than any other player in the EA SPORTS Player Performance Index, with 362, one every two minutes 28 seconds (also the best minutes per pass record in the league)
  • Norwich out ran Aston Villa by 104,932 metres to 101,501 metres in their last outing. Norwich have out run their opponents in nine of their eleven games so far this season, with only Stoke and Swansea out distancing the Swans
  • Anthony Pilkington scored his fourth goal of the season against Aston Villa in Norwich’s last Premier League game.
  • Pilkington is among the most accurate shooters in the league, having got 80% of 20 attempts at goal on target so far this season. That’s the fourth highest percentage of any player in the Barclays Premier League (discounting players who have had fewer than ten attempts at goal)
  • Pilkington’s performance in that game has seen him break in to the top 50 places in the EA SPORTS Player Performance Index for the season, he is now 47th and Norwich’s top ranked player. Pilkington was the 16th ranked player in last week’s round of games.
  • Norwich full back Marc Tierney has delivered 35 crosses so far this season, more than any other full back in the league

2011/11/18

History Making : The Arsenal




ARSENAL

NAMA PENUH : ARSENAL FOOTBALL CLUB

DITUBUHKAN : 1886 sebagai DIAL SQUARE

MENJADI PROFESIONAL : 1891

NAMA JOLOKAN : THE GUNNERS

NAMA TERDAHULU :
-1886 DIAL SQUARE
-1886-91 ROYAL ARSENAL
-1891-14 WOOLWICH ARSENAL
-1914- ARSENAL

STADIUM
-1886 PLUMSTEAD COMMON
-1887 SPORTSMAN GROUND
-1887 MANOR GROUND
-1890-93 INVIETA GROUND
-1893-13 MANOR GROUND
-1913-06 HIGHBURY
-2006- EMIRATES STADIUM

PENGERUSI : PETER HILL WOOD

PENGURUS : ARSENE WENGER



REKOD GLOBAL

-PASUKAN PERTAMA MENGGUNAKAN NOMBOR DI BELAKANG BAJU
-PASUKAN PERTAMA YANG BERMAIN SECARA LANGSUNG DI RADIO
-PASUKAN PERTAMA YANG BERMAIN SECARA LANGSUNG DI TELEVISYEN
-PASUKAN PERTAMA YANG BERMAIN SECARA LANGSUNG MELALUI TAYANGAN 3D







to be continued



2011/11/17

#DEEEEENCH hanya di TWITTER

Wilshere&Frimpong bergurau di Twitter









Dan Frimpong The deeeeench tulis pasal Sepp Blatter






Ni pulak CescFabregas (ex captain arsenal) dan wilshere











2011/11/16

Wow Megan Fox


Name: Megan Denise Fox
Birthday: May 16, 1986
Birthplace: Oak Ridge, Tennessee, USA
Height: 5'-6"
Weight: 114 lbs



Megan Fox began her acting career in 2001 but didn't have much success until 2007 when she starred as Mikaela Banes in Transformer. Her breakout role in the movie has turned her into an instant fan favorite. She starred in the sequel, Transformer 2: Revenge of the Fallen and was the lead actress in Jennifer's Body. Megan is widely known as a sex symbol. She was ranked #1 as FHM's "Sexiest Women in the World" in 2008, #1 on Moviefone's "25 Hottest Actor (Actress) Under 25" in 2008, and was ranked #2 on Maxim's Hot 100 list in 2009.

Megan Fox is stunningly sexy and glamorous. Even with just a regular T-shirt and jeans, she still looks amazing. I like watching her in Transformers and Eminem's Love the Way You Lie ft. Rihanna music video.







Taylor Swift idaman Kalbu



Name: Taylor Alison Swift
Birthday: December 13, 1989
Birthplace: Wyomissing, Pennsylvania, USA
Height: 5'-11"
Weight: 121 lbs



Taylor Swift is an American country pop singer and songwriter. She released her debut single back in 2006 titled, Tim McGraw. Her most successful album was her second album, Fearless, which earned Taylor four Grammy Awards. In 2008, Taylor sold the most albums in the USA with over 4 million copies sold. As of March 2011, she has sold over 20 million albums and 33 million singles worldwide.

Taylor Swift's music are truly an inspiration to most teenage girls because they can relate it back to themselves through her songs. She is a very talented song writer and sings with a lot of emotion.Taylor Swift along with Carrie Underwood are bringing more attention to the country music genre because of their mixture of rock and pop affiliated with their songs. She has the potential to be one of the greatest country singer of all time.



2011/11/11

Emmanuel Frimpong Si Pinky






haha,post kali ni pasal Emmanuel Frimpong..
Pemain tengah Arsenal yg gila gila..
Sebelum lawan Chelsea haritu si Frimpong
ni ada tweet kat twitter dia bunyi mcm ni






Sekali Arsenal dapat la beat Chelsea 5-3..
haha..then Frimpong Bg alasan..
wkaka..






Ko mmg teruk ar Fimpong #deeeeench wakaka



2011/11/10

Polis Siber

Korang lahir tahun brapa?
Korang yg lahir 80an&awal 90an
sure pnh tgk citer ni.
haha..ni la crite zaman kanak2 rebina aku.
CYBERCOP
aku pilih yg Cybercop Jupiter eh.haha





Aku Seorang Penipu

Saje nak kongsi gambar menipu aku ni.
hehe..maksud menipu tu editing.
sbb editing.aku xpndai amek gambar:D

1.Masih gelap


2.Dah mula naik kan texture dan terangkan
gambar


3.kasi lighting sikit



4.Tambah efek sikit2


5.Kemaskan apa yg xpatut



Tadaa..dah siap penipuan..



2011/11/09

Menatap Orang Yang Di Sayangi Sedang Tidur

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang saat mereka sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan gemerlap pun akan tampak polos dan jauh berbeza jika ia sedang tidur.

Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu... Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. Pengorbanan yang kadang-kadang tertutupi oleh salah faham kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA... ..

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... "

Alexia Rodriguez


ALEXIA RODRIGUEZ
BORN IN 22 August 1988
From Phoenix,Arizona
Eyes Set To Kill Clean Vocal,Lead Guitar,Piano

Album Solo
The Underground Sound (2010)













Sifat Perempuan yang Tak Disukai Lelaki

Penat berjalan2 tadi aku ada baca entry seorg member blogging ni
pasal entry sifat lelaki yg dibenci perempuan..
sO,dgn taksub lagi bongkak nye aku nak
lawan balik sifat2 perempuan yg xdisukai lelaki..wakaka.
Survey ni dijalankan di salah satu pusat kajian di eropah ye..


1.Perempuan yg kasar

-gegurl yg type kasar gini ramai lelaki yg xsuka sebab
lelaki lagi suka gegurl yg ada sifat kewanitaan.eceh.
contohnya,nak menyaingi lelaki dlm bidang2 kerja,terutama
bidang2 lelaki.


2.Perempuan yg asyik potpetpotpet

-Type gegurl mcm ni sgt xdisukai lelaki sbb byk sgt
bercakap pastu xnk dgr pendapat org lain.grrr


3.Perempuan yg materialistik

-yg gegurl camni abg Syz pn xsuka..woo..
sebab semuanya dia nak nilai dgn harga dan wang ringgit.


4.Perempuan yg pemalas

-kalau dah malas sapa yg nak masak bagai?
abg dahlah kerja awk duk rumah xkan hari2
nak gi mamak depan tu..APTB..!


5.Perempuan yg bodoh/lembab

-agak2 le kalau nak goreng telur pn mintak
abg ajar..kang abg bg kat mamak tu br korg tau.


6.Perempuan yg pembohong

-gegurl suka ke boboy bohong2??xkan.?
boboy pon xsuka gegurl bohong tau..tanjat boboy.
Takut la gegurl curang dlm rumahtangga..so xnk type gini plz.!


7.Perempuan yg berlagak hebat

-Serba serbilah kononnye dia blh buat..
dia hebat.xpayah ada suami nak tolong.


8.Perempuan yg xnak mengalah dengan suami

-Seboleh2 dia jelah yg betul dalam semua benda
dalam rumahtangga.penat la..baik abg kahwin lg.


9.Perempuan yg byk menangis

-nangis tu boleh tp kalau dah sikit2 nangis xkan
la abg nak babysitter kan manjang...


10.Perempuan Murahan

-Type yg sanggup menggadaikan maruah untuk apa
saja.Sapa yg nak weyh??


11.Perempuan yg jeles melampau

-Nak kua main futsal pon cakap xblh nanti perempuan tgk
peha abg yg seksis ni..wakaka..
Nak gi mancing pun ckp gi mancing aweks aweks..
Betul2 pergi kang br tau!




Yg ni hasil survey je lah ye..


Yg penting jaga lah hati pasangan masing2..
ambik tau lah apa yg diorg suka n xsuka..
Baru ada manis nya bercinta tu..

FOOTBALL MANAGER BARCELONA TACTIC

OK,nak share sikit real tactic FCBarcelona
yg digunakan Pep Guardiola.






Xavi n Iniesta biasa nya diletakkan bebas sebagai advance playmaker.
Dan Ibrahimovic bertindak sebagai finishing striker~


Promise


A promise
A promise

Is it now meaning something
That it didn't mean then

A favor
What flavor?

Am I the one you want
Or just something now to savor

A hug?
A kiss?

Something fleeting

Temporarily missed

What do I mean to you?
What do I mean now?

When you kiss me baby
What does it mean to you
How?

Do you taste my lips
My breath
Tell me what to you is sweet

Do you hold me tightly
Will I make you complete?

A promise

Is a promise

I will never forget

How you made me feel
Now, then and in between

The times you were nice

The times you were mean

Will we find a way
For us to be clean?

Will you hold me tightly
Will you kiss me each night

Will you fight to be with me baby?
Will you fight the good fight?

When we're not together
Will I be in your heart

A promise is a promise
Reminding me
Is a start